קצין בטיחות לניהול צי רכבעל פי חוק תקנות התעבורה חלק י' חלה החובה על כל ארגון, חברה, מפעל או התאגדות אחרת, אשר מחזיקה ברכבים מסוג ובהיקף המפורט בחוק, להעסקת קצין בטיחות רכב מוסמך, אשר יחזיק בתפקיד ויהיה מחויב לו- ולו בלבד, ללא הסמכות, תפקידים או תחומי אחריות ועיסוק אחרים בארגון.

על הארגון חלה החובה לעדכן ולדווח את הממונה מטעם משרד הרישוי אודות המינוי, כניסת קצין בטיחות הרכב לתפקיד, העברת אסמכתאות אודות הסמכתו, השכלתו וניסיונו כנדרש, וכן על כל שינוי שיתחולל בארגון בתפקיד זה.

מינוי קצין בטיחות רכב- דרישות התפקיד

  • תושב ישראל
  • בעל השכלה של12 שנות לימוד לכל הפחות
  • ניסיון תעסוקתי בן שלוש שנים לכל הפחות בתחום התחבורה.
  • תעודת הנדסאי מכונות בעל התמחות ברכב או תעודת טכנאי מכונות רכב סוג 2.
  • בעל הסמכת קורס לקציני בטיחות רכב במסד המאושר על ידי רשות הרישוי ובהתאם לתכנית לימודים שהונחתה על ידה.
  • עמידה והצלחה במבחן אישיות לקציני בטיחות רכב ברשות הרישוי.
  • בעל רישיון נהיגה רלוונטי מדרגה C1 ומעלה.
  • מחויב בהשתלמות מקצועית שנתית לצרכי עדכון בנהלים ותקנות ולצרכי ריענון.

תפקידו של קצין בטיחות רכב- מנהל צי רכב בארגון:

תפקידו של קצין הבטיחות ברכב בארגון עשוי להשתנות מטרגון אחד לאחר, על פי אופי העבודה, סוגי הרכבים והפעילות.

בין תפקידיו ותחומי אחריותו:

  • אחריות על תחזוקת כלי הרכב בארגון- טיפולים שוטפים, טיפולים נדרשים על פי צורך, מבחני רישוי.
  • אחראיות על הסמכת הנהגים בארגון.
  • העברת הדרכות בטיחות לנהגים ולעובדים.
  • ייעוץ להנהלה בתחום הבטיחות בתעבורה.
  • תכנון צי הרכב, חלוקת המשאבים.
  • אחריות על ביטוחי הרכב בארגון, בחירת סוג הביטוח, השוואה בין הצעות מחיר ובחירה בכיסוי המתאים ביותר ובעלויות המשתלמות ביותר.
  • רישום ותיעוד של כל פעילות כלי הרכב בארגון על פי משתמש.
  • עמידה בקשר עם משטרת ישראל אגף התנועה, רשות הרישוי, חברות הביטוח וגורמים חיצוניים נוספים על פי צורך.
  • בהתאם לתחום העיסוק: אחריות על תובלה/חומרים מסוכנים.

ניהול צי רכב במיקור חוץ

כאמור, ניהול צי רכב בארגון מחייב הצבת בעל תפקיד ייעודי ללא תחומי עיסוק נוספים, תוך הכשרה מלאה כנדרש. חברות וארגונים רבים בישראל מצאו את היתרונות שבהעסקת קצין בטיחות רכב ומנהל צי רכב בארגון- במיקור חוץ: מינוי מחברה חיצונית ומקצועית העוסקת בתחומי הבטיחות בעבודה בכלל ובתחום בטיחות הרכב בפרט.

יתרונות העסקת קצין רכב במיקור חוץ:

עלויות- הארגון ישלם לברה עלות מוסכמת בגין השירות והמינוי- ולא יספוג עלויות מעסיק גבוהות, הפרשות פנסיוניות, ימי חופשה ומחלה, פיצויים ועוד.

יעילות- קבלת קצין רכב מוסמך ומקצועי מן המוכן, ללא  צורך בתהליכי למידה והכשרה של עובד בארגון.

מקצועיות וניסיון- חברה מקצועית לבטיחות בעבודה תעמיד לרשות הארגון ממונה בטיחות מוסמך, מנוסה ומקצועי, בעל ניסיון רלוונטי בתחום העיסוק ובהיקף הפעילות הנדרש לה, ותזכה לזרוע ביצועית מיומנת ומנוסה.

פיקוח- החברה האחראית למינוי גם תפקח על עבודת קצין הבטיחות, תהווה כתובת הן עבורו והן עבור הארגון, להרחבת הפעילות, למענה מקצועי לפתרון בעיות ואתגרים על ידי חברה מנוסה שחרטה על דגלה את תחום הבטיחות בעבודה.

מיפוי וקשרים- לממונה בטיחות רכב מנוסה הפועל תחת כנפיה של חברת אם גדולה, מערכת ענפה של קשרים והיכרות עם הרשויות השונות, חברות הביטוח ובעלי עניין ורלוונטיות, לסיוע ולקבלת מענה לכל צורך באופן מידי ויעיל.

התנהלות מול עובדים- ממונה במיקור חוץ יתרון גדול בתחום ההתנהלות אל מול עובדים. בזכות העובדה שלא צמח בשטח הוא אינו מחויב לאיש והחלטותיו יתבצעו תחת שיקולים מקצועיים גרידא, תוך ראיית צרכי הארגון, שמירה על כדאיות כלכלית וניהול תקציב ומשאבים והנחיות הבטיחות בלבד.

חברת משא אחר מספקת שירותי ניהול צי רכב במיקור חוץ, על פי כל ההנחיות, ועומדת גם לצידן של חברות קטנות יותר אשר היקף פעילות הרכב אינו דורש את המינוי האמור, אך הן מעוניינות בו לשם ניהול מקצועי, יעיל, בטיחותי וחסכוני של תחום הרכב בארגון.

חברת משא אחר מחזיקה ב- 20 שנות ניסיון בתחום ההדרכות, הבטיחות וההכשרות בתעבורה ובעבודה באישור משרד התחבורה, ומציעה מגוון רחב של שירותים במיקור חוץ, לרבות מינוי קצין בטיחות רכב ואחראי צי רכב מטעמה- תוך התחייבות למינוי בעלי מקצוע מובילים, בעלי כלל ההכשרות, ההסמכות והניסיון הנדרשים, ואף יותר מזה.

קצין בטיחות הרכב מטעם משא אחר יהיה ממונה בארגונכם בלבד, ולא יחלק את זמנו עם ארגונים ו/או תפקידים אחרים, ויקצה את כל משאביו, זמנו וידיעותיו לטובת הארגון ששכר את שירותיו.

בין היתרונות שבגיוס קצין רכב במיקור חוץ באמצעות משא אחר:
  1. אדם מקצועי בתוך המערכת אשר משמש איש קשר בין החברה לבין רשות הרישוי.
  2. החדרת מודעות בקרב החברות לנושא בטיחות בתעבורה.
  3. מענה מקצועי מהיר ויעיל למצבים אשר דורשים תגובה והתייחסות מידית (דוגמת: הסעת נוסעים, תקנות, העמסת ונשיאת מטענים).
  4. דמות סמכותית "מפקח" בתוך המערכת, אשר אינו בבחינת משתף פעולה ומעגל פינות לצרכי נוחות או במצבי לחץ כלכליים.
  5. מעקב אחר מצב הרכבים: אימות תקלות, מעקב אחר טיפולים, מתן מענה מידי לצרכי תיקונים- תחזוקה נכונה של צי הרכב תביא לחיסכון בעלויות ושמירה על נכסי הרכב בארגון.
  6. ניתוב הרכבים למוסך מתאים על פי דגם, סוג התקלה וניהול הסדרים על המוסכים הרלוונטיים.
  7. סמכות ודמות ייצוגים בעבור הנהגים בארגון- המהווה גם חוליה מקשרת בנושאים מקצועיים ומייצג את צרכי הנהגים אל מול ההנהלה.
  8. איש חוק אשר מזוהה עם משרד הרישוי והתחבורה בתחומי העברת המידע אודות ליקויים והתנהלות. מהווה דמות שלצ "שוטר חיובי" במערכת, ומעודד את הנהגים והאחראים להתנהלות והתנהגות אחראית ושמירה על הנחיות ותקנות.
  9. מתן מענה לנהגים ולהנהלה בסיטואציות שונות, דוגמת תלונות הציבור מאזרחים ונהגים בכביש, טיפול בדו"חות תנועה, טכנוגרף).
  10. ערוץ סמכות נפרד מזה של הנהלת הארגון- מהווה למעשה את הסמכות בתחום ומפנה את ההנהלה מכל עיסוק או הפעלת סמכות בנוגע לתחום הרכב והבטיחות בו.
  11. טיפול בתאונות דרכים מא' ועד ת'- תגובה מידית, טיפול ברכב, הפעלת ביטוח, מתן מענה לצרכי העובד ומשפחתו במקרה של פגיעה, ניתוח אירוע ותחקיר, הסקת מסקנות והעברתן להנהלה, תוך ייעוץ והמלצות לפעולות מניעה לעתיד.
  12. גורם המסייע לחברה במיפוי וקליטת עובדים למערכת בתחום הנהיגה.
  13. ליווי, הדרכה, הכוונה והעמדת נושא הבטיחות בנהיגה בעבור צוותי השטח של הארגון: טכנאים, מובילים, אנשי מכירות, סוכני שטח ואחרים.
  14. איתור ליקויי בטיחות ומתן מענה עליהם בכל עת כחלק מן העבודה השוטפת.
  15. צמצום סיכונים והפחתת אירועי תאונה.
  16. ליווי וייעוץ להנהלת הארגון בתחום הרכש והציוד הנוגעים לתחום הרכב.
  17. הפצת המודעות בנושאי בטיחות בתעבורה ובנהיגה באמצעות עובדי החברה גם לבני משפחותיהם ובסביבתם- ליצירת סביבה בטוחה ואחראית יותר.

מינוי קצין בטיחות רכב ואחראי צי רכב לארגונים מבוצע על ידי חברת משא אחר תוך היכרות מעמיקה עם אופי הארגון והחברות השונות, היכרות עם צרכיהן וביצוע התאמה מושלמת של עובד בר סמכות, ידי וניסיון, שיביא תועלת של ממש לכל ארגון.

לחצו כאן ליצירת קשר

Call Now Buttonהתקשרו אלינו